Äitiysjooga

Jooga on kokonaisvaltainen harjoitusmenetelmä, joka sopii kaikille omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaan kiinnostuneille. Joogaa voi harjoittaa turvallisesti läpi raskauden, kun ottaa huomioon raskauden aiheuttamat muutokset kehossa. Jooga lisää kehotuntemusta ja siten tukee synnytykseen valmistautumista sekä synnytyksestä palautumista. Äitiysjoogatunneilla huolletaan ja vahvistetaan lempeästi koko kehoa, lantionpohjan lihaksia unohtamatta. Äitiysjoogaryhmät on jaettu odottavien ja synnyttäneiden äitien ryhmään, jälkimmäiseen myös vauvat ovat tervetulleita mukaan.

Odottavien äitien joogatunnilla liikutetaan kehoa turvallisesti lempeillä ja helpoilla jooga-asanoilla ja annetaan keholle tilaa sopeutua raskauden aikaisiin muutoksiin. Lempeällä harjoituksella voidaan helpottaa mahdollisia raskauden aikaisia vaivoja sekä ennaltaehkäistä niitä. Joogatunnilta saat tasapainoa, kehotietoutta ja luottamusta omaan kehoosi. Tunnilla liikutaan pehmeästi ja virtaavasti liikkeestä toiseen, välillä pysähtyen luomaan yhteyttä vauvaan. Tunti päätetään rentoutusharjoitukseen, jolloin keho päästää irti jännityksistä ja mieli rauhoittuu.

Synnyttäneiden äitien joogatunnille voit hakeutua synnytyksen jälkeen heti kun siltä tuntuu. Tunnilla liikutetaan ja vahvistetaan kehoa turvallisesti, huomioiden mm. synnytystapa ja synnytyksestä kulunut aika. Tunnilla vahvistetaan kehotuntemusta ja tuetaan kehon palautumista synnytyksestä. Tunnilla käydään läpi myös vauva-arkea helpottavia ergonomia-asioita ja vahvistetaan mm. selkää ja ranteita.

Äitiysjoogaryhmiä ohjaa äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti sekä joogaohjaaja Saija Pohjanvirta. Saijalla on useiden vuosien tausta joogan parissa ja hän hyödyntää sitä sekä äitiysfysioterapian erikoisosaamistaan äitiysjoogatunneilla. Lämpimästi tervetuloa joogaamaan Saijan kanssa, olit sitten kokenut joogi tai joogan aloittamisesta kiinnostunut!

Äitiysjoogatunnit myynnissä kurssimuotoisina 5x60min verkkokaupassa!